Thursday, December 30, 2010

thnkx teman..^^


letakkan sgala pengharapanmu hanya kpd Allah krn DIA mengetahui atas tiap sesuatu..


trima ksih teman...
sebak rasa hati bila mndengar pengucapan ini dr seorang sahabat...terasa ingin mengalir air mata dikala itu juga..sudah lama rasanya air mata tidak mengalir dari tubir empangan mata ini..
zara!jgn!*dalam hati*....
hum,entahla..mungkin akhir2 ini aku terlalu gembira dan ceria dengan penghidupan baru...yang nyata aku telah membuat keputusan muktamad yg mungkin akan merubah hidup yang sekian lama terluka dek kerana cinta yang belum pasti...Aku redha dgn ketentuan ini..Aku sgt2 brsyukur kerana diuji dengan ujian dari-NYA sehinggakan  aku mulai sedar dengan pelbagai ragam manusia yang aku rasa sgt *complicated* untuk ditafsirkan..benar2 menguji kesabaranku...astaghfirullahaladzim ~
..aku memohon pengampunan dari Allah Yang Maha Hebat..

aku terfikir..
..dikala ujian itu mendatang barulah kita bnr2 mengingati Allah&benar2 mengharap pertolongan darinya....dan dikala itu juga kita berhasil menemukan sahabat sejati..ya, benar, dugaan Allah itu tanda kasih dan cintanya pada kita..DIA tidak akan memberi ujian yang tidak mampu dipikul oleh hambanya..
alhamdulillah,aku sempat memujuk diriku, aku sgt2 yakin yang Allah sentiasa ada untukku, sentiasa bersamaku..*sebak* 


… ..dan jgnlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yg kafir.”
(Surah Yusuf ayat 12)


Renungan:terkadang..tanpa disedari, Allah telah sisipkan perasaan tenang pada kita walau diuji dengan ujianNYA. yakinlah yang DIA telah merancang sesuatu untuk kita..letakkan segala pengharapanmu pada Allah, kerana Allah takkan menghampakan kita..jiwa kita takkan resah....cuma kadang2 Allah menguji hati ini untuk mengelak dr leka dgn kehidupan duniawi yang hanya sementara..





'ingin merubah diri menjadi lebih baik...insyaAllah~'

No comments:

Post a Comment