Wednesday, September 19, 2012

lukisan hati 7 'anak kecil'








bangun pagi. mimpi itu mati. aku dikejutan dengan panggilan dari seorang teman. tersedar dari lamunan aku terkenang betapa gembiranya aku melayan karenah seorang bayi. Sebenarnya wajah bayi itu betul mirip dengan bayi yang aku baru temui semalam. Nampak tak. Betapa teruknya igauan aku pada seorang budak kerana ke'comelan' mereka..
Itulah kuasa Allah...
Tapi mengapa ada manusia sanggup membuang mereka tanpa rasa. Hati mati barangkali.

Baru2 ini, aku baru pulang dari rumah seorang teman. Sepanjang perjalanan sudah ada beberapa org yang bertanyakan perihal kami. Adik beradikkah?Soalan sebegitu memang sudah lali keluar masuk telingaku. Malahan ada juga yang mengatakan kami adalah kembar..hu. Tapi bukan itu yang ingin diceritakan. Pertemuan dengan anak saudaranya betul menghilangkan sakit yang aku alami ketika itu...Tersangatlah comelll! geram~ :)





Kala itu aku mula terfikir, indahnya menjadi seorang ibu. Dapat melihat anak yang dikandung membesar di hadapan mata.... 
Aku terkenangkan ibu...:')









is zara: Sangat kagum dengan anak kecil yang petah berkata-kata. Moga aku berpeluang menjadi seorang guru, yakni pendidik yang 'berguna' buat mereka. :) 
# Jadi guru tadika pun tak mengapa.... :)






2 comments: