Sunday, February 17, 2013

ini perihal dia!



buka laman Facebook.
Mata membulat. Sampai pening.
Dia dengan statusnya
ditambah dengan imej yang 'menggoda' mungkin...

betul aku bingung...



Keliru dengan sikap dan tingkah laku manusia. Terlalu payah untuk aku mentafsir isi hati seseorang. Terkadang tingkah laku dan gerak geri tak sama dengan apa yang dijangkakan. Betul membuatkan aku bingung dengan tindak tanduk mereka. Apakah yang digilakan sebenarnya??



*Kasih sayang, bahagia ataupun perhatian??*


entah 


Atau kau sengaja bikin cerita panas konon2 dapat menggemparkan dunia dan melenyapkan sepi hati. Syg, manusia itu perlu belajar dari kesilapan. Bukan mempergunakan watak lain sebagai boneka hiburan utk mematikan kebosanan atau melengkapkan kehidupan.



Teringat pesanan seorang teman..... 

'cuba fikirkan yang baik2 sahaja. 
Anggap semua orang di sekeliling kita berhati baik. Mulia. Tiap orang ada kelebihan, ada kelemahan. Buang jauh2 segala permasalahan & jangan rumitkan fikiran.'



Hurm...zara bukannya terlalu prejudis dalam menilik sikap mereka. Cuma keliru dengan agenda lakonan hebat yang dipersembahkan . Nyata depan mata. Sahabatku yang satu itu terlalu jauh...jauh dari pandangan mata. Moga dia baik2 sahaja ya...



soal hati itu sukar dimengerti


#Aku bukanlah insan yang betul arif tentang perilaku manusia. Mungkin aku perlu dalami ilmu psikologi untuk menjadi pakar hati....Tak kenal maka tak cinta. Betullah kata orang, perkenalan itu penting sebelum membuat spekulasi membabi buta.




 :D  is zara~





No comments:

Post a Comment