Friday, August 15, 2014

Zaman sekolah tinggi!




Baju putih 
Kain biru
Aku rindukan saat itu
Saat berada di dunia yang semuanya perempuan
Aku bebas berlari, dan melompat tinggi

Asrama
Rasa senang walau dikurung di penjara
Orang mungkin fikir aku di dalam tembok batubesi
Tapi aku seolah berada di taman bunga, harum mewangi
Di sana aku punya ramai teman
Tempat meluahkan rasa, menangis, ketawa bersama
Tempat kita sekeluarga makan, belajar, dan beribadat bersama
Tempat bergurau manja
Tempat aku belajar erti kehidupan
Aku dipimpin, memimpin dan terpimpin
Rindunya aku pada teratak itu
Tempat kita bersengkang mata, bercerita, dan membincangkan perkara 'gila'

Rinduku pada perkhemahan dulu
Zaman menjadi fasilitator
Zaman menjadi ahli pengakap muda
Pohon buluh yang perlu kita tebang, cantum dan ikat menjadi perabut indah
Lali dengan keringat, lumpur, dan kepenatan
Semuanya itu tidak terasa kerna gelak tawa dan penyatuan hati melebihi segala

Rinduku pada kumpulan itu
Kumpulan yang menjadi kebanggaan kita
Dari bait kata itu kita gubah menjadi lagu yang cukup halus...cukup indah
Kita alunkan bersama
Hinggakan satu ketika kita tiada daya, tiada suara
Tapi kita mampu julang piala kemenangan itu keliling kota
Kita harumkan nama kerana rasa cinta
Cinta sebuah keluarga 

Ya Allah, rindu aku pada temanku
Teman seperjuangan yang betul boleh membaca tiap gerak geri
Sahabat yang mampu menilik isi hati
Keluarga yang teramat memahami

Perjalanan itu mendewasakan aku
Mengajar aku
Sayangnya aku pada keluarga itu
Takkan pernah luput dimamah waktu


Pictures do talk!

*4sc1 2005 <Najwa, Hanis, Yati, Aziera, Zara, Aqilah>*


***

***

 ***
***



Nota Kaki: Muka gelap dari dulu till now. Do i care?





No comments:

Post a Comment